Monday, March 15, 2010

سلام آقای طالبان

آقای طالبان
سلام
متاسفم که نه میتوانم عزیز خطابتان کنم نه حتی محترم. چون نه عزیز هستید نه محترم.
خاطرات نوجوانیم پر است از اسم شما، از کارهایتان، آنقدر که شما جزیی از گذشته ام شده اید و چون گذشته ی هرکسی مهم است این نامه را مینویسم تا بعضی چیزها را که احتمالا برایتان روشن نیست ، روشن کنم.
آقای طالبان به نظر من شما باید از خودتان خجالت بکشید هم از بابت کارهایی که در گذشته کرده اید و هم کارهایی که در اینده دوست دارید انجام دهید و از همه بدتر کارهایی که اگر امکاناتش را داشتید حتما انجام داده بودید.
من، در میان جماعت ایرانی که خیلی اهل مطالعه نیستند کمی کتابخوان محسوب میشوم ،این عادت را از سالهای دور به همراه دارم، از همان سالهایی که مدام اسم شما را در روزنامه ها میخواندم ، تقریبا از همان سالی که میراث جهانی را در کشورتان پود رکردید و اعتراض اهل عالم را هم به پشیزی نگرفتید.
تعجب کردید؟
متاسف شدید؟
آهان!!! نه برای آن مجسمه های بودا ،بلکه برای کشوری که یک دختر در آن حق تحصیل دارد، حق تحصیل به کنار ، آن قدر رو دارد که روزنامه هم میخواند.
آقای طالبان
من از همان سالهای دور میدانستم شما چرا از صلح و آبادی و به خصوص تحصیل بدتان می آید.خب میدانید ترس هم دارد اگر مردم باسواد شوند، اگرصلح و آبادانی و آزادی وجود داشته باشد که دیگر کسی برایتان نره هم خرد نمیکند. خوب میدانستم که اگر مردمتان باسواد باشند به شما نشان خواهند داد که عقایدتان چه قدر احمقانه است و چه کابوسی از این بزرگ تر؟!!
آقای طالبان
من خوب میدانم که شما دلتان میخواهد حتی یک افغانی باسواد و درس خوانده نباشد.من خوب میدانم که شما فکر کردید و هنوز هم فکر میکنید که از یک ضعیفه آن هم در مملکت دیگری هیچ کاری بر نمی آید و هیچ خطری تهدیدتان نمیکند. من خوب میدانم که شما سالهاست دولت های قدرتمند دنیا را سرکار گذاشته اید.
اما شما یک چیز را نمیدانید.
شما نمیدانید که من همان قدر که دلم برای مردم خودم می تپد برای مردم دنیا می تپد
شما نمیدانید که هر روز 30 جفت چشم افغان انتظار من را می کشند.
آقای طالبان
شما نمیدانید که هر روز علیه شما کار میکنم.
نمی دانید که هر روز بیشتر از روز قبل تلاش میکنم تا افغانی های جوانی را باسواد کنم . آنها روزی برخواهند گشت و هرکدام چند نفر را باسواد خواهند کرد و یک روز شما چشمتان را باز خواهید کرد و تازه آن موقع است که خواهید فهمید آن دختر بچه ی ایرانی چه کرد.

5 comments:

  1. من همین الآن هم می فهمم که این دختر بچه ایرانی چیکار داره می کنه!! و بهش افتخار می کنم که کارش، خدمتش، تفریحش! دیدن برق شوق توی چشم های افغانه
    بهت افتخار می کنم...

    ReplyDelete
  2. عاشق این پستت هستم

    ReplyDelete
  3. دوستم ما داریم با طالبان می جنگیم ولی فرق جنگیدن ما با بقیه ی کشور ها این است که ان ها اسلحه به دست می گیرند و طالبان هم با انان می جنگند ولی از ان جایی جنگیدن ما به همراه آرامش است پس دیگر نمی توانند در مقابلمان باستند و بعد از چند سال متوجه خواهند شد که چه انفاقی افتاده است

    ReplyDelete
  4. Baese eftekhare ma hasti niloofar ,
    zemnan khob kardi posto farsi neveshti , englisi agar bud yezare khatarnak mishod (shokhi kardam midunam az in chiza tars nadari) ;)

    ReplyDelete